Otse põhisisu juurde

Arhiiv

Kuva rohkem

Kes on diplomaat Clyde Kull





                                   Kes on diplomaat Clyde Kull



Tamara Jegorov

Vaadates filmi 20.augustil roosiaeda sisenevatest teenekatest külalistest marssis mulle vastu vana "sôber" Clyde Kull,kes oli Moskvas 1991.a.augustiputshi juhi Gennadi Janajevi kaastööline,koos oma Venemaalt kaasa toodud naise Olgaga. C.Kull on 1985.a.lôpetanud Moskvas Rahvusvaheliste Suhete Instituudi,kuhu said okupatsiooni ajal sisse vaid KGB sidemetega inimesed ning mille lôpetajad suunati välisriikidesse NSVL-i suursaatkondadesse spioonidena tööle.1992.a. suunas tollane EV välisminister Lennart Meri ta esimese EV suursaadikuna Brüsselisse tööle,kus ta torkas silma oma ebakompetentsusega nii eestlaste kui ka Belgia Kuningriigi kodanikele.Ta kaebas Belgia julgeolekuvôimudele minu ja Sinimägedes vôidelnud ligi 80-aastase Karl Aruoja peale,et me pidavat ta julgeolekut ohustama Belgia territooriumil (ta oli tôenäoliselt ärritatud meie teda kritiseerivatest artiklitest Eesti ajakirjanduses) - meid kutsuti eraldi ülekuulamisele välja.Aga vanasôna ütleb: "Kes teisele auku kaevab,see ise sinna kukub." ja nii ta läkski.Belgia vôimud hakkasid huvi tundma taolise minevikuga mehe vastu ning talle pandi nuhk sappa. Tuvastati ta kokkusaamine radikaalse Vene natsionalistliku ajakirja toimetajaga.Mulle helistati mitu korda ja küsiti,et kas mul on mingit uut infot selle suursaadiku kohta.Ka Briti MI5 tundis ta vastu huvi.Ainult Eesti ise ei tundnud ta tegevuse vastu mitte mingit huvi.Kui tuli Eesti valimiste ajal minna saatkonda valima,siis ütles Belgia julgeolektueenistus mulle:"Me ei saa garanteerida Teie julgeolekut Teile vaenuliku riigi territooriumil" - selleks mulle vaenulikuks riigiks peeti siis Eesti Vabariiki 90-ndate keskpaigas - riiki,mille vabaduse eest ma olin vôidelnud niipalju aastaid. Saatuse kurb iroonia!
Kull saatis mulle kaela ka tulumaksu kontrolli ühe naiivse ja vanusest mälulünkadega väliseestlase abil - ma olevat liiga järsku ühekorraga ostnud nii uue auto kui ka korteri mustalt teenitud raha eest.Ka siin jäi ta kahjuks kaotajaks,sest mul olid kôik sissetulekud must-valgel ette näidata.Pani imestama,et millega oli aega tegeleda nn.Eesti tippdiplomaadil.
Peale suursaadiku ametit Beneluxi riikides töötas see "imelaps" (nii kutsuti teda kunagi ühes Eesti ajalehe intervjuus) veel välisministeeriumi poliitikaosakonna juhina,NATO ja EU juures jne.Ta on saanud ka Riigivapi V ja III klassi teenetemärgid.
Öeldakse,et kôik ei ole kuld,mis hiilgab - Non omne,quod mitet,aurum est - mis ei kehti aga kahjuks Eesti presidendi roosiaia kohta.


2019

Kommentaarid